Zobacz więcej filmów od “Viking”!

 

Choć konstrukcja kadłuba łodzi Viking 460 to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy łodzią płaskodenną, a wypornościową - litera V przy oznaczeniu typu tej łodzi oznacza, że ma w sobie więcej cech łodzi wypornościowej. Chcesz pływać nawet na wybrzeżu, na bardziej wzburzonej wodzie, przedkładasz osiągi nad stateczność? Viking 460 V jest dla Ciebie.

Maksymalna liczba osób mogących przebywać na pokładzie zależy od akwenu na którym przyjdzie pływać. Łódź z doskonałymi wynikami przeszła testy Polskiego Rejestru Statków i otrzymała kategorię projektową C. W warunkach tej kategorii maksymalna liczba załogi to 5 osób. Na spokojniejszych wodach, gdzie panują warunki kategorii D - możemy bezpiecznie zmieścić na pokładzie o jedną osobę więcej.

Łódź wędkarska Viking 460 to propozycja dla wymagających wędkarzy, którzy potrzebują jednostki dzielniejszej i większej niż np. Viking 390. W "460tce" możemy zamontować większy silnik, wpłynąć na wyższą falę, dostosować tak, aby zmieścić więcej sprzętu, usiąść wygodniej nawet z czterema lub pięcioma kompanami, zamontować siedzisko spiningowe bez utraty przestrzeni na łodzi, pociągnąć za sobą narciarza wodnego, przeżyć jeszcze więcej przygód.

Tworząc łódź 460 chcieliśmy, aby była ona łodzią przede wszystkim bezpieczną, mocną, trwałą i maksymalnie szybką w swojej klasie. Chcieliśmy, aby mogła jej używać straż pożarna, policja, służby ratunkowe i patrolowe różnego rodzaju. Cel osiągnęliśmy.

Aluminium zastosowane do produkcji łodzi typu Viking 460 to już wyższy standard niż w modelach 330 oraz 390. Zakładamy, że V 460 będzie poddawana większym obciążeniom, więc do jej budowy stosujemy aluminium typu PA-13. Jest to bardzo wytrzymały i odporny na korozję słonej wody morskiej stop aluminium. Tak jak w przypadku konstrukcji pozostałych typów naszych łodzi gardzimy nitami, czy też śrubami. Konstrukcja łodzi jest w całości spawana metodami TIG oraz MIG, seryjnie wyposażamy tę łódź we wzmocnienia pawęży, burt oraz dna. Zastosowana blacha aluminiowa grubości 3mm nawet przy zdecydowanym uderzeniu w twardą przeszkodę nie ulega uszkodzeniu. A dodatkowo możemy wypianować komory wypornościowe.

Viking 460 V ma jedynie 25 cm zanurzenia. Stabilność początkowa i całkowita jest nie do pobicia przez inne jednostki w tej kategorii. Całkowicie płaska podłoga kokpitu posadowiona jest na solidnej konstrukcji wręgowej co pozwala na dowolną adaptację tej jednostki do różnych zadań i celów - dzięki takiej sytuacji możemy dowolnie konfigurować ustawienie siedzisk czy też konsoli sterowniczej w w osi wzdłużnej łodzi nie naruszając jej stabilności. Podłoga w całości jest wykonany z aluminiowej blachy ryflowanej, która zabezpiecza przed niebezpieczeństwem poślizgnięcia się i wywrotki. Bardzo wysokie burty, możliwości adaptacyjne, płaska podłoga, oraz przestronność kokpitu stawiają tę jednostkę na pierwszym miejscu w swojej klasie, świetna łódź zarówno dla służb jak i wędkarzy.

 

 

VIKING 460 V:

- Kąt pochylenia dna przy pawęży (Deadrise): 12 st., wersja wypornościowa
- maksymalna załoga: 5/6 osób (kat. projektowa C/D)
- łódź motorowa
- bardzo solidna konstrukcja (łódź w pełni spawana),
- wyjątkowo wysokie burty,
- wygodny i bezpieczny - szeroki, całkowicie płaski pokład,
- stabilność,
- bezpieczeństwo (dwie szczelne komory wypornościowe, grubość blachy aluminiowej: 3 mm),
- niewielkie zanurzenie (25 cm!),
- 5 letnia gwarancja producenta,
- możliwość rozbudowy i samodzielnej konfiguracji wyposażenia.


Wyposażenie standardowe:

1. podłoga i górny pokład z blachy ryflowanej
2. ławka rufowa z bakistą rufową z klapą aluminiową i spływem podsilnikowym
3. rolka dziobowa
4. reling dzielony
5. ławka dziobowa z komorą wypornościową
6. fotel sternika na stopie obrotowej
7. oświetlenie nawigacyjne (lampa topowa biała, lampa burtowa zielona, lampa burtowa czerwona)
8. elektryczny panel sterowniczy
9. knagi cumownicze 4 szt (plastykowe)
10. potrójny pionowy uchwyt na wędki
11. konsola sterownicza - pulpit sternika, w skład którego wchodzą:
reling konsoli, 
szyba konsoli z tworzywa sztucznego, 
kierownica,
przekładnia kierownicza, 
sterociąg,
przepusty z tworzywa sztucznego na kable i przewody, 
12. lakierowanie zewnętrzne burt (jednobarwne, kolor z palety kolorów standardowych)
13. wykończenie łodzi (odbojnica, profil gumowy typu C zabezpieczający zrębnicę pokładu)
14. instalacja elektryczna (podłączenie elementów osprzętu elektrycznego do panela sterowniczego, akumulatora, silnika i głównego wyłącznika prądu*)
15. ucho dziobowe
16. aluminiowe mocowanie na czujnik echosondy na pawęży 
17. aluminiowe mocowanie na anodę 
18. spust wody z kokpitu (w zależności od konfiguracji!!!)

* akumulator główny wyłącznik prądu oraz silnik nie są częścią wyposażenia podstawowego

Dla dodatkowego bezpieczeństwa łodzi i satysfakcji z pływania proponujemy wypianowanie komór wypornościowych (wypełnienie komór wypornościowych pianą nienasiąkliwą) - za dodatkową opłatą

 

Dodatkowe wyposażenie (przedstawione rozwiązania są jedynie wstępną propozycją firmy Viking):

• silniki zaburtowe z osprzętem i montażem (ceny producentów!)
• knagi aluminiowe
• wyklejenie burt wykładziną
• reling dzielony lub całościowy
• techniczny stelaż rufowy
• uchwyty na wędki
• uchwyty trollingowe
• szczelna skrzynka akumulatorowa
• pompa zęzowa
• wyklejenie bakist lub wnętrza kokpitu/burt wykładziną 
• wykończenie wnętrza kokpitu łodzi materiałami wybranymi przez klienta
• klapy bakist metalowe lub plastykowe
• lakierowanie łodzi w kolorach innych niż standardowe
• siedziska oraz fotele obrotowe różnych rodzajów i kształtów
• oświetlenie nawigacyjne, lampy, szperacze
• szczelne, zamykane na klucz bakisty
• kaport częściowy lub całościowy

Aluminiowa łódź wędkarska na zamówienie? Każdy klient jest inny. W naszym przypadku to nie tylko slogan, wyposażenie Twojej łodzi to Twój wybór.
Zadzwoń - zaoferujemy Ci wspaniały i trwały sprzęt, który teraz jest w zasięgu Twojego portfela. Sprawdź i się przekonaj!

 

V-330 V-390 V-460 S V-460 V V-550 V-580 V-650 V-700 V-750 LC V-850 V-980