Zobacz więcej filmów od “Viking”!

 

Choć konstrukcja kadłuba łodzi Viking 460 to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy łodzią płaskodenną a wypornościową. Litera V przy oznaczeniu typu tej łodzi oznacza, że ma ona w sobie więcej cech łodzi wypornościowej. Chcesz pływać nawet na wybrzeżu, na bardziej wzburzonej wodzie, przedkładasz osiągi nad stateczność? Viking 460 V jest dla Ciebie.

Maksymalna liczba osób mogących przebywać na pokładzie zależy od akwenu, na którym przyjdzie nam pływać. Łódź z doskonałymi wynikami przeszła testy Polskiego Rejestru Statków i otrzymała kategorię projektową C. W warunkach tej kategorii, na pokładzie może przebywać maksymalnie 5 osób. Na spokojniejszych wodach, gdzie panują warunki kategorii D, na pokładzie może przebywać spokojnie 6 osób.

Łódź Viking 460 to propozycja dla wymagających wędkarzy, którzy potrzebują jednostki większej niż Viking 390. W "460tce" możemy zamontować większy silnik, wpłynąć na wyższą falę. Można ją dostosować tak, by zmieścić więcej sprzętu, usiąść wygodniej nawet z czterema lub pięcioma kompanami, zamontować siedzisko spiningowe bez utraty przestrzeni na łodzi, pociągnąć za sobą narciarza wodnego czy przeżyć jeszcze więcej przygód.

Tworząc Vikinga 460 chcieliśmy, by była to łódź przede wszystkim bezpieczna, mocna, trwała i maksymalnie szybka w swojej klasie. Chcieliśmy, by mogła znaleźć zastosowanie w straży pożarnej, policji, służbach ratunkowych i patrolowych różnego rodzaju.

Aluminium zastosowane do produkcji łodzi typu Viking 460, to wyższy standard niż w modelach 330 i 390. Zakładamy, że Viking 460 będzie poddawany większym obciążeniom, więc do jego budowy stosujemy aluminium typu PA-13. Jest to bardzo wytrzymały i odporny na korozję słonej wody morskiej stop aluminium. Tak jak w przypadku konstrukcji pozostałych typów naszych łodzi gardzimy nitami, czy też śrubami. Konstrukcja łodzi jest w całości spawana metodami TIG oraz MIG. Seryjnie wyposażamy tę łódź we wzmocnienia pawęży, burt oraz dna. Zastosowana blacha aluminiowa grubości 3mm nawet przy zdecydowanym uderzeniu w twardą przeszkodę nie ulega uszkodzeniu.

Viking 460 V ma jedynie 25 cm zanurzenia. Stabilność początkowa i całkowita jest nie do pobicia przez inne jednostki w tej kategorii. Całkowicie płaska podłoga kokpitu usadowiona jest na solidnej konstrukcji wręgowej co pozwala na dowolną adaptację tej jednostki do różnych zadań i celów. Dzięki dość dużej szerokości łodzi, możemy dowolnie konfigurować ustawienie siedzisk czy też konsoli sterowniczej w w osi wzdłużnej łodzi nie naruszając jej stabilności. Podłoga w całości jest wykonana z aluminiowej blachy ryflowanej, która zabezpiecza przed poślizgnięciem się. Bardzo wysokie burty, możliwości adaptacyjne, płaska podłoga oraz przestronność kokpitu stawiają tę jednostkę na pierwszym miejscu w swojej klasie. Świetna łódź zarówno dla służb, jak i wędkarzy.

 

VIKING 460 V:

- aluminiowa łódź motorowa,
- solidna konstrukcja,
- maksymalna załoga: 5/6 osób (kat. projektowa C/D),
- maksymalna nośność: 530/630 kg,
- kąt pochylenia dna przy pawęży:12 st.,
- maksymalna moc silnika wersji podstawowej: 60 KM,
- wyjątkowo wysokie, bezpieczne burty,
- wygodny, bezpieczny, szeroki i całkowicie płaski pokład,
- stabilność,
- bezpieczeństwo,
- grubość blachy aluminiowej PA13: 3 mm,
- niewielkie zanurzenie (25 cm),
- 5- letnia gwarancja producenta z możliwością przedłużenia,
- lakierowanie łodzi w standardzie,
- różne warianty wyposażenia,
- możliwość rozbudowy i indywidualnej konfiguracji wykończenia i wyposażenia,
- podstawowa wersja gotowa do montażu silnika zaburtowego.

Wyposażenie standardowe:

1. podłoga i górny pokład z blachy ryflowanej,
2. ławka rufowa z bakistą rufową z klapą aluminiową, wentylacją i spływem podsilnikowym,
3. rolka dziobowa,
4. reling dzielony,
5. ławka dziobowa z komorą wypornościową,
6. fotel sternika na stopie obrotowej,
7. oświetlenie nawigacyjne (lampa topowa biała, lampa burtowa zielona, lampa burtowa czerwona),
8. elektryczny panel sterowniczy,
9. knagi cumownicze 4 szt (plastykowe),
10. potrójny pionowy uchwyt na wędki,
11. konsola sterownicza - pulpit sternika, w skład którego wchodzą:

- reling konsoli,
- szyba konsoli z tworzywa sztucznego,
- kierownica,
- przekładnia kierownicza,
- sterociąg,
- przepusty z tworzywa sztucznego na kable i przewody,

12. lakierowanie zewnętrzne burt (jednobarwne, kolor z palety kolorów standardowych),
13. wykończenie łodzi (odbojnica, profil gumowy typu C zabezpieczający zrębnicę pokładu),
14. instalacja elektryczna (podłączenie elementów osprzętu elektrycznego do panela sterowniczego, akumulatora, silnika i głównego wyłącznika prądu*),
15. ucho dziobowe,
16. aluminiowe mocowanie na czujnik echosondy na pawęży,
17. aluminiowe mocowanie na anodę,
18. spust wody z kokpitu.

* akumulator główny wyłącznik prądu oraz silnik nie są częścią wyposażenia podstawowego

 

Dla dodatkowego bezpieczeństwa łodzi i satysfakcji z pływania proponujemy pianowanie komór wypornościowych (wypełnienie komór wypornościowych pianą nienasiąkliwą) - za dodatkową opłatą.

Dodatkowe wyposażenie (przedstawione rozwiązania są jedynie wstępną propozycją firmy Viking):

- silniki zaburtowe z osprzętem i montażem,
- knagi aluminiowe,
- wyklejenie burt wykładziną,
- reling dzielony lub całościowy,
- techniczny stelaż rufowy,
- uchwyty na wędki,
- uchwyty trollingowe,
- szczelna skrzynka akumulatorowa,
- pompa zęzowa,
- wyklejenie bakist lub wnętrza kokpitu/burt wykładziną,
- wykończenie wnętrza kokpitu łodzi materiałami wybranymi przez klienta,
- klapy bakist metalowe lub plastykowe,
- lakierowanie łodzi w kolorach innych niż standardowe,
- siedziska oraz fotele obrotowe różnych rodzajów i kształtów,
- oświetlenie nawigacyjne, lampy, szperacze,
- szczelne, zamykane na klucz bakisty,
- kaport częściowy lub całościowy.

 Aluminiowa łódź wędkarska na zamówienie? Każdy klient jest inny. W naszym przypadku to nie tylko slogan. Wyposażenie Twojej łodzi to Twój wybór.


Zadzwoń - zaoferujemy Ci wspaniały i trwały sprzęt, który teraz jest w zasięgu Twojego portfela. Sprawdź i się przekonaj!

 

 

V-330 V-390 V-460 S V-460 V V-550 V-580 V-650 V-700 V-750 LC V-850 V-980